وزیر بهداشت اسپانیا گفت اگر شمار کافی مردم در این کشور تا پایان تابستان ۲۰۲۱ بر ضد کرونا واکسینه شوند، ایمنی جمعی به دست خواهد آمد.

Illa

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  رویترز سالوادور ایلا روز یکشنبه ۲۳ آذر گفت برنامه واکسیناسیون در اسپانیا از ماه ژانویه (میانه دی ماه) در اسپانیا شروع می‌شود و تا پایان تابستان سال آینده بیش از دو سوم جمعیت ۴۷ میلیونی این کشور باید واکسینه شده باشند.

ایلا در مصاحبه‌ای با روزنامه‌ای پوبلیکو گفت: «در اروپا، سال آینده حتی اگر به پایان پاندمی نرسیده باشیم، در مرحله‌ای کاملا متفاوت خواهیم بود. برای همین است که ما در طول این مدت یعنی پنج تا شش ماه آینده ما در آغاز پایان پاندمی کرونا قرار خواهیم گرفت.»

هنگامی که از او سوال شد یعنی تا آن هنگام اسپانیا به «ایمنی جمعی» رسیده است، او پاسخ داد: «بله، این اصطلاحی است که متخصصان هنگام رسیدن به چنین وضعیتی به کار می‌برند، مردم یا به علت واکسن زدن یا به علت بیمار شدن نسبت به کروناویروس مصون خواهند شد.»

البته ایلا هشدار داد که اسپانیایی‌ها نباید در دوره کریسمس اقدامات محافظتی را کاهش دهند. اسپانیای یکی از بدترین کشورها در اروپا از لحاظ شیوع کروناویروس بوده است.

شمار کل موارد کرونا در روز جمعه در اسپانیا با افزایشی ۱۰۵۱۹ موردی به ۱۷۳۵۵۷۵ مورد و شمار کل مرگ‌ها با افزایشی ۲۸۰ موردی به ۴۷۶۲۴ مورد رسید.

کد خبر 572537

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha